Kolejnym bardzo ważnym działaniem marketingowym, które podstawowym celem jest promocja przedsiębiorstwa, kreowanie wizerunku firmy, kreowanie marki, czy też najzwyczajniejsza promocja produktów i usług, jest kolportaż ulotek reklamowych. Jest to działanie nastawione na konkretne grupy odbiorców, dzięki czemu, reklama trafia dokładnie tam gdzie tego chcemy. Ponadto kolportaż ulotek ulotek jest z reguły oparty o bazy adresowe, dzięki czemu, nie mamy tutaj do czynienia ze ślepym rozdawaniem ulotek (w niektórych okolicznościach jak najbardziej skutecznym), tylko z celowym dostarczaniem treści reklamowych tym odbiorcom, co do których mamy pewność, iż będą oni zainteresowani materiałami reklamowymi.
Można tutaj więc powiedzieć, iż kolportaż ulotek, będzie działaniem praktycznie tak samo skutecznym jak mailing bowiem w tym szczególnym przypadku, czyli mailingu, będziemy mieli do czynienia z rozsyłaniem treści reklamowych na adresy email osób, które wyraziły na to swoją zgodę, a nawet bardzo precyzyjnie określiły, jakiego rodzaju materiały reklamowe znajdują się w ich zainteresowaniach. Dzięki temu wiemy, mamy nawet pewność, iż będzie to wyjątkowo skuteczna kampania reklamowa, szczególnie jeśli treść reklamowa zostanie odpowiednio przygotowana, z uwzględnieniem charakterystycznych cech grupy docelowych odbiorców.
Musimy tutaj także powiedzieć, iż w przypadku kiedy prowadzimy działania związane z mailingiem lub kolportażem ulotek, niezbędnym elementem będą bazy danych zawierające odpowiednie adresy, oraz emaile osób, do których będzie trafiać reklama. Dlatego też, wykorzystujemy tworzone przez nas bazy teleadresowe, które możemy w dowolny sposób posortować, czy to pod względem wieku, płci, miejsca zamieszkania, czy też pod względem stanu cywilnego i zarobków. Wiadomo, iż każdy z tych aspektów wpływa na to, w jaki sposób należy o takiej osoby prowadzić promocję konkretnych produktów oraz usług, a co za tym idzie, bazy teleadresowe, będą tutaj kwestią wręcz niezbędną.
Rozszerzeniem tej oferty są badania mystery shopping, które dają szansę na obiektywną ocenę jakości oferowanych produktów, usług oraz przede wszystkim możliwość oceny jakości obsługi z punktu widzenia klienta.
Comments are disabled