Analiza rynku w branży farmaceutycznej

Czy masz świadomość przyczyn sukcesu najpopularniejszych obecnie marek na rynku leków i suplementów diety? Myślisz pewnie, że jest to zasługa kosztownej reklamy, na której zakup Ty nie możesz sobie pozwolić. Ale może warto zastanowić się nad tym, co tak naprawdę zadecydowało o skuteczności tej formy promocji. Zaplanowanie scenariusza reklamowego z całą pewnością nie było dziełem przypadku.

Analiza rynku – klucz do sukcesu

Firmy farmaceutyczne przed realizacją kampanii marketingowej w pierwszej kolejności przeprowadzają kompleksową analizę rynku. Tego rodzaju badanie opiera się przede wszystkim na pozyskaniu szczegółowych informacji na temat profilu docelowego Klienta. Należy rozpoznać jego ukryte potrzeby, których nie raz sam nie nie jest świadomy. W tym celu uzasadniona jest zwłaszcza realizacja badań o charakterze jakościowym. Należy do nich zaliczyć m.in. grupowe wywiady fokusowe czy indywidualne wywiady pogłębione. Umożliwią one pozyskanie jednostkowych insightów. Ich uwzględnienie w komunikacji reklamowej daje niemalże gwarancję, że zainwestowane środki wielokrotnie się zwrócą.

Zastosowanie metody desk research

Firmy z branży medycznej bardzo często decydują się również na przeprowadzenie analizy rynku metodą desk research. Tego rodzaju analiza danych zastanych polega na zebraniu informacji z różnych źródeł, ich przetworzeniu, a następnie wyciągnięciu na tej podstawie stosownych wniosków. Działania w ramach analizy danych dotyczących wybranego segmentu na rynku medycznym mogą obejmować między innymi następujące źródła:

1. raporty z badań i analizy rynku,

2. informacje medialne,

3. dane statystyczne – zwłaszcza zebrane za pośrednictwem instytucji publicznych takich jak Główny Urząd Statystyczny czy Narodowy Fundusz Zdrowia czy Ministerstwo Zdrowia,

4. rejestry medyczne i kliniczne,

5. biuletyny,

6. branżowa prasa,

7. bazy przetargów publicznych (ogłoszenia o zamówieniach publicznych oraz ich wyniki),

8. komercyjne bazy przedsiębiorstw,

9. dane na temat sytuacji finansowej firm z branży medycznej,

10. opinie ekspertów.

Co możesz zyskać?

Przeprowadzona analiza rynku powinna zostać zakończona przedstawieniem zestawu wniosków oraz rekomendacji. Jeżeli firma z sektora medycznego zdecyduje się na ich wdrożenie, zyska wtedy następujące korzyści:

 1. rozpoznanie aktualnych trendów na rynku,

2. wzrost zysków ze sprzedaży,

3. rozpoznanie działań konkurencji,

4. wzrost skuteczności działań reklamowych,

5. optymalizacja budżetu przeznaczanego na promocję,

6. identyfikacja atrakcyjnych nisz na rynku medycznym,

7. weryfikacja kluczowych graczy na rynku,

8. Poznanie wiarygodności kontrahentów.

Podsumowanie

Nie możesz więc przegapić szansy na dynamiczny rozwój swojej firmy. Podejmij decyzję o zleceniu firmie badawczej wykonania analizy rynku. Dzięki temu już niebawem zyski Twojego przedsiębiorstwa znacznie wzrosną.

Comments are disabled