Marketing?

Jasno sformułowany pozytywny przekaz skierowany do odbiorców i dobry kontakt z klientami to podstawa skutecznego marketingu przedsiębiorstwa. W przypadku publicznych podmiotów opieki medycznej komunikat ten może być emitowany niemal wyłącznie w jednostkach służby zdrowia, co sprawia, że jego zasięg jest niewielki. Być może to właśnie z powodu małego rozpowszechnienia opinii pozytywnej funkcjonuje obiegowa negatywna opinia dotycząca poziomu służby zdrowia w Polsce. Część jednostek stara się przełamać negatywny stereotyp, do czego zachęca je Ministerstwo Zdrowia przy pomocy systemu akredytacyjnego.
czytaj dalej

Trudny rynek

Cóż bliższego niż papier toaletowy? W XXI wieku praktycznie nie wyobrażamy sobie, żeby mogło go zabraknąć. Kupując go, mamy do wyboru ogromną paletę kolorów, faktur, rozmiarów a nawet zapachów – i każdy producent stara się uwieść nas propozycją dopasowaną do naszej łazienki i potrzeb. Wśród takiej konkurencji trudno skonstruować skuteczną strategię marketingową, która mogłaby przynieść spektakularny sukces.
czytaj dalej

Poland market research

FMCG is a branch, which means Fast Moving Consumer Goods. It is a branch of articles of daily use. So, as a company from this branch you have many clients and high demand, also: low manufacture cost and bulk sale. But, on the other hand, companies from this branch are very competitive (for example, imagine typical client, who has – in each shop – choice of many brands based on the size of the shop). You can also imagine debut on this market, which is very difficult. The company which is new in this market, has to allocate properly financial resources for marketing and advertising strategy. Therefore it is highly recommended to conduct market research Poland in this branch. It is essential for customer service departments, sales departments, marketing departments.
czytaj dalej

Omnibusy

Małym firmom trudno jest prowadzić dział rozwoju czy inwestować w badania. A przecież to właśnie one najbardziej potrzebują skutecznej reklamy i dobrej strategii. Wychodząc naprzeciw zarządzającym małymi i średnimi przedsiębiorstwami przygotowaliśmy nową ofertę, której zaletami są szybkość i niska cena.
czytaj dalej

Badania marketingowe i społeczne dla każdego

Z potrzebą badań marketingowych, społecznych, opinii, rynku pracy, można zetknąć się zarówno w instytucjach publicznych, jak urzędy, jak i firmach prywatnych, niezależnie od ich wielkości. Bada się odbiorców, konsumentów, pracowników, bezrobotnych, czy studentów, a więc różne grupy. Bada się też różne branże, czy gałęzie gospodarki. Bada się różnymi metodami: ilościowymi, jak i jakościowymi, np. techniką badań telefonicznych (CATI), ankiet wspomaganych komputerowo (CAPI), ankiet internetowych (CAWI), ankiet tradycyjnych, papierowych (PAPI), wywiadów grupowych (FGI), czy indywidualnych (IDI).
czytaj dalej

Kolportaż ulotek

kolportaż ulotekKolejnym bardzo ważnym działaniem marketingowym, które podstawowym celem jest promocja przedsiębiorstwa, kreowanie wizerunku firmy, kreowanie marki, czy też najzwyczajniejsza promocja produktów i usług, jest kolportaż ulotek reklamowych. Jest to działanie nastawione na konkretne grupy odbiorców, dzięki czemu, reklama trafia dokładnie tam gdzie tego chcemy. Ponadto kolportaż ulotek ulotek jest z reguły oparty o bazy adresowe, dzięki czemu, nie mamy tutaj do czynienia ze ślepym rozdawaniem ulotek (w niektórych okolicznościach jak najbardziej skutecznym), tylko z celowym dostarczaniem treści reklamowych tym odbiorcom, co do których mamy pewność, iż będą oni zainteresowani materiałami reklamowymi.
czytaj dalej

Przebieg badania ewaluacyjnego

ewaluacjaPrzeprowadzenie badania ewaluacyjnego to bardzo poważne i skomplikowane zajęcie bowiem musimy tutaj w pierwszej kolejności postawić konkretne pytania, na które chcemy w wyniku ewaluacji uzyskać odpowiedzi. Następnie trzeba określić w jaki sposób będziemy zbierać niezbędne informacje do przeprowadzenia ewaluacji, oraz określić jaki zakres informacji będzie nas interesował. Rzecz jasna wszystkie te kwestie będą określane w stosunku do samego przedmiotu działania, bowiem to właśnie jego końcowy efekt jest dla nas najistotniejszą kwestią do poruszenia zaś na sam koniec musimy sprawdzić poprzez analizę zebranych informacji, czy rzeczywiście osiągnęliśmy zakładane cele.
czytaj dalej

Badania ewaluacyjne dla biznesu

ewaluacjaAgencja badawcza Studio Agama to także wszelkiego rodzaju profesjonalne badania ewaluacyjne prowadzone zarówno na rzecz prywatnych przedsiębiorstw, jak i organizacji rządowych, czy tez samorządów lokalnych. Tutaj przede wszystkim chodzi o to, iż każdy podmiot, czy to prywatny, czy też publiczny, obowiązany jest do prowadzenia ewaluacji działań w ramach finansowania których wykorzystywane są środki pochodzące z Funduszy Strukturalnych UE.
czytaj dalej

Badania fokusowe

badania fokusoweKolejnym, bardzo ważnym badaniem przeprowadzanym przez naszą agencję badawczą, jest badanie fokusowe. Ten typ badania jest specjalnie dostosowany do potrzeb klientów, którzy chcą bardzo precyzyjnie poznać opinie klientów na temat konkretnych produktów jak również sprawdzić jak bardzo znane w danej branży są poszczególne marki. Dzięki tak pozyskanej wiedzy możliwe będzie dość efektywne podejmowanie skutecznych działań mających na celu kreowanie wizerunku swojej marki, poprzez ciągłe usprawnianie swoich produktów oraz usług, zgodnie z zapotrzebowaniem klientów.
czytaj dalej