Jednym z najczęściej przeprowadzanych przez nas badań jest badanie statystyczne, których zastosowanie idealnie sprawdza się w przypadku, kiedy musimy zbadać zachowanie się zjawisk masowych. Jednym z przypadków tego rodzaju zjawisk, jest na przykład określenie zachowania grup odbiorców na przykład usług telefonicznych. Tutaj niestety mamy do czynienia z dużymi liczbami klientów, wobec czego też, precyzyjne sprawdzenie poglądów każdego z nich jest po prostu niemożliwe, skutkiem czego musimy tutaj zastosować badania statystyczne.
czytaj dalej
Analiza danych statystycznych
Wszystkie przeprowadzane przez nas badania statystyczne, dostarczają nam odpowiedzi na konkretne, z góry ustalone pytania, aczkolwiek należy tutaj zaznaczyć, iż odpowiedzi te, same w sobie jeszcze nie stanowią podstawy do dalszego ich wykorzystywania, bowiem wiedza uzyskana w wyniku przeprowadzenia badania statystycznego, czy tez marketingowego, jest nieusystematyzowana, a co za tym idzie, musimy wszystkie zebrane poddać odpowiednio wnikliwej analizie, a to jest stosunkowo kłopotliwe i wymagające zadanie.
czytaj dalej
Profesjonalne akcje promocyjne
W ostatnim czasie coraz częściej nasi klienci decydują się także na skorzystanie z wyjątkowej oferty organizacji wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych, happeningów oraz eventów na ulicach, w centrach handlowych oraz supermarketach. Jest to bardzo wydajne i efektywne działanie dzięki któremu poza przedstawieniem klientom korzyści płynących z zastosowania naszych usług i produktów, możemy jednocześnie przeprowadzić demonstrację, lub w przypadku produktów spożywczych, degustację, co bardzo często kończy się zakupem, szczególnie jeśli nasz produkt naprawdę jest godny polecenia i innowacyjny, a zakładamy z góry że takie są produkty naszych klientów.
czytaj dalej
Roznoszenie ulotek
Bardzo ważnym i w wielu przypadkach pożytecznym działaniem będzie także roznoszenie ulotek reklamowych na przykład na terenie miasta, osiedla domków jednorodzinnych, czy też w hipermarketach, gdzie przecież także mamy do czynienia z dość sporą ilością odbiorców treści reklamowych. Wadą tego rodzaju rozwiązania jest przede wszystkim to, iż w tym szczególnym przypadku nie możemy zbyt dokładnie sprecyzować grupy odbiorców reklamy, aczkolwiek niektóre produkty i usługi są tak powszechne, i potrzebne w wielu grupach wiekowych, że nie trzeba nawet się zastanawiać nad dywersyfikacją celu reklamy.
czytaj dalej
Dystrybucja ulotek
Wśród wszystkich naszych działań marketingowych, zdecydowanie najważniejszą rolę w budowaniu wizerunku wielu przedsiębiorstw, odgrywa skuteczna dystrybucja ulotek oraz przejście badania tajemniczy klient. Chodzi tutaj nie tylko o sam fakt jej dystrybucji, ale także o skuteczne przygotowanie dobrze dopasowanej do grupy docelowej treści reklamy, oraz rzecz jasna, o trafne dostarczenie wszystkich ulotek dokładnie tam, gdzie powinny trafić.
czytaj dalej
Badanie rynku
Kolejnym bardzo ważnym działaniem dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą w o wiele bardziej efektywny sposób wykorzystywać swój potencjał, jest badanie rynku. Jest to działanie, które powinno być wykonywane systematycznie w celu określania sytuacji na rynku, jak również w przypadku wdrażania nowych produktów i usług, czy też wchodzenia w zupełnie nowe sektory rynkowe. Tutaj przed podjęciem jakichkolwiek strategicznych decyzji biznesowych, niestety trzeba starannie przeprowadzić analizę rynku, aby dobrze przygotować kompletną strategię działania podczas wchodzenia na rynek.
czytaj dalej
Badanie opinii
Badanie opinii to jedna z podstawowych, obok badań rynku, usług w ofercie Studia badawczego AGAMA. Jest to badanie polegające na dokładnym określeniu opinii klientów czy też konkretnej społecznej, na temat danego produktu, usługi, marki, czy też samego przedsiębiorstwa. Wyniki tego rodzaju badań, będą dla przedsiębiorstw niezwykle pomocne w procesach związanych z promocją marki i kreowaniem wizerunku, aczkolwiek nie bez znaczenia, badania opinii będą także dla kwestii związanych z promocją i sprzedażą konkretnych produktów i usług.
czytaj dalej